Press room

Informacje prasowe

06 maja 2010, 08:25

Polacy dumni z Amiki

Polskie produkty i marki, które Polacy uważają za powód do dumy to temat ogólnopolskiego badania TNS OBOP. Wśród marek cieszących się największym zaufaniem Polaków znalazła sie także Amica. Wskazało na nią aż 43 % respondentów.

Nie pierwszy już raz polscy konsumenci potwierdzili swe przywiązanie do wyrobów wronieckiej spółki. Także w Europie Amica jest już bardzo dobrze znana. Nie tak dawno docenili ją Brytyjczycy. Marka została uhonorowana nagrodą w kategorii: Kuchnie, prestiżowego konkursu: Produkt roku 2010, organizowanego przez brytyjski magazyn Get Connected, w którym od lat pisze się o rynku AGD na wyspach.

- Wynik badania TNS OBOP nie był dla nas zaskoczeniem. Nasz sprzęt gości przecież w polskich domach już z górą 50 lat. Cieszy więc fakt, że nasi Klienci są mu wierni. Z drugiej strony jego solidną budowę, ciekawe wzornictwo, jakość i funkcjonalność zauważają również użytkownicy spoza Polski - podkreśla Robert Drożyński, Dyrektor ds. Komunikacji Marketingowej.

Rzeczywiście. Wymagający zagraniczni konsumenci docenili połączenie interesującego wzornictwa, solidnych materiałów i co istotne zaawansowanych rozwiązań. Dobrze więc, że  również i Polacy wykazali patriotyzm konsumencki wybierając spośród marek AGD właśnie Amikę.

- Wyniki badania pokazują wyraźnie pozytywne tendencje w propagowanie idei polskich wyrobów, jako tych pierwszego wyboru. To ważne. Kupując krajowe produkty napędzamy przecież gospodarkę dając zatrudnienie polskim obywatelom, a tym samym stwarzając sobie i innym lepszą jakość życia. Dziś nie musimy się już wstydzić swoich produktów, czego Amica jest najlepszym przykładem. Nabieramy coraz większego zaufania do polskich firm i wyrobów przywiązując duża wagę do tego, co kupujemy. A, że także marka nie jest nam obojętna, tym lepiej, że jest to marka polska - dodaje Robert Drożyński.

Sondaż TNS OBOP przeprowadzono w marcu 2010 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1005 respondentów w wieku powyżej 15 lat. Badania miały charakter wywiadów „twarzą w twarz" w domach respondentów.

Wyniki badań zaprezentowano na 2 Forum Polskiego Produktu, na którego zlecenie zostały one przeprowadzone.

Poleć komunikat prasowy