Press room

Informacje prasowe

06 września 2019, 11:50

Amica prezentuje „Future Room” na targach IFA 2019

Rozwój technologii sprawia, że producenci nieustannie szukają ulepszeń i stosują coraz nowocześniejsze rozwiązania w produkowanych przez siebie urządzeniach. Producenci AGD nie pozostają w tyle. Dziś liczy się przecież nie tylko design produktów i funkcjonalność, ale również elektroniczne nowinki, które ułatwiają wykonywanie codziennych czynności. Dobrze wiedzą o tym inżynierowie z działu R&D Amica. Na tegoroczne targi IFA przygotowali dla zwiedzających „Future Room”, w którym są prezentowane technologie przyszłości. Odwiedzający targowe stoisko Grupy Amica będą mogli przetestować wiele prototypowych rozwiązań, a także korzystając z wirtualnej rzeczywistości, na moment przenieść się do fabryki we Wronkach lub shoroomu w Poznaniu.

Nowe lepsze funkcje to więcej możliwości. Innowacyjne urządzenia Amica wyposażone są w nowoczesne rozwiązania, które zwiększają funkcjonalność sprzętu, ale także ułatwiają korzystanie z niego i sprawdzają się w kuchennej codzienności. Nad ich projektowaniem i wdrożeniami pracuje w Amice sztab ekspertów – wszystko po to, by odpowiedzieć na zapotrzebowanie najbardziej wymagających klientów.

Przyszłość jest bliżej niż myślimy. Przyszłość dzieje się na naszych oczach. I choć niełatwo za nią nadążyć, robimy wszystko, by nie tylko mieć ją pod kontrolą, ale żeby ją współtworzyć. Stąd pomysł na tegoroczny „Future Room”, który po raz pierwszy prezentujemy na berlińskich targach IFA. Pokazujemy w nim nowoczesne rozwiązania, nad którymi pracują  na co dzień nasi inżynierowie z Działu Badań i Rozwoju. Wiele z nich stosujemy już na pewną skalę w naszych najnowszych produktach (m.in. Touchless – sterowanie gestem, OpenUp! – automatyczne otwieranie piekarnika). Mamy też wiele opracowanych prototypów, które świadczą o naszych ambicjach i o tym, że jesteśmy jednym z liderów rynku AGD, który stawia na nowe, użyteczne rozwiązania – podkreśla Tomasz Jenek, dyrektor ds. badań i rozwoju w Grupie Amica.  – Nasz dział ściśle współpracuje z Politechniką Poznańską, Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu, a także z instytutami certyfikującymi i badawczymi, np. VDE, IPI, DEKRA, UL, OBR, co przekłada się na to, że wspieramy wiele uniwersyteckich projektów badawczych, z których część ma później szansę znaleźć się we wdrażanych przez nas produktach. Dzięki temu kadra naukowa oraz biorący udział w pracach studenci mogą pracować nad projektami czy prototypami, które wkrótce mogą stać się innowacyjnymi produktami, trafiającymi do milionów naszych klientów na całym świecie – dodaje Tomasz Jenek.

„Future Room”, czyli pokój przyszłości, to osiem urządzeń, prezentowanych po raz pierwszy właśnie na targach IFA. Wśród nich znalazły się między innymi: piekarniki z wbudowaną wagą i sterowane głosem oraz płyta indukcyjna i okap kontrolowane gestem (rozwiązanie jeszcze bardziej rozbudowane niż to wprowadzone już do produkcji). Nie brakuje również sprzętów wykorzystujących połączenia z Internetem i napisanych specjalnie do nich aplikacji. Ciekawostką jest również zastosowana technologia VR, która pozwala na przestrzenne odzwierciedlenie rzeczywistości i przechadzkę po fabryce kuchni Amica we Wronkach oraz showroomie Amica w Poznaniu. Po założeniu odpowiednich gogli VR dostrzec można symulację graficzną przedstawiającą modele piekarników, które są pełni edytowalne, a design poszczególnych części piekarnika można przystosować do indywidualnych preferencji. Każde urządzenie z kategorii grzejnej można rozebrać na części i zobaczyć każdy komponent oddzielnie, by przyjrzeć się mu z bliska i zrozumieć jak działa. Takie przedstawienie sprzętu AGD pozwala na pełną nad nim kontrolę, symulację jego działania oraz szukanie przez inżynierów najlepszych rozwiązań w oparciu o potrzeby, jakie sygnalizuje rynek i bezpośredni użytkownicy.

###

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 60 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł prawie 700 mln EUR.

Poleć komunikat prasowy