Press room

Informacje prasowe

14 listopada 2019, 13:10

#OBSERWUJ - i nie daj się zaskoczyć rakowi jajnika!

Organizacja “Kwiat Kobiecości” już po raz piąty rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną “Diagnostyka Jajnika”. Jej start zaplanowano na 14 listopada 2019 r. Tegoroczna edycja, pod hasłem: „#OBSERWUJ - i nie daj się zaskoczyć rakowi jajnika!”, ma na celu zachęcenie kobiet do uważnej obserwacji swojego ciała i zmian w nim zachodzących. Akcję aktywnie wspiera Amica  – producent dużego i małego sprzętu AGD.

Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości chce zwrócić uwagę na rolę, jaką w profilaktyce nowotworu jajnika pełni stała obserwacja własnego ciała. Głównym celem tegorocznej odsłony akcji jest wzbudzenie w kobietach nawyku reagowania na sygnały, które daje organizm. Dzięki wsparciu finansowemu m.in. marki Amica możliwe będzie przeprowadzenie akcji specjalnych, w tym udostępnienie bezpłatnych badań dla kobiet w całej Polsce oraz szeroka promocja kampanii w mediach.

– Na raka jajnika co roku w Polsce zapada ok. 3500 kobiet. Jest to bardzo niebezpieczny przeciwnik, gdyż  u około 70% chorych nowotwór jest rozpoznawany w zaawansowanym stadium, czyli na etapie pojawienia się przerzutów do miejsc oddalonych od jajnika. Zazwyczaj są to narządy zlokalizowane w jamie brzusznej  i dlatego część objawów może sugerować schorzenie przewodu pokarmowego – mówi prof. Mariusz Bidziński, ginekolog, onkolog oraz ekspert kampanii „Diagnostyka Jajnika”.

W czasie trwania kampanii wybrane placówki medyczne będą umożliwiały wykonanie darmowych badań – USG przezpochwowych. Do tej pory do akcji włączyły się: Szpital Powiatowy  w Chrzanowie, Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SPZOZ w Warszawie, Szpital Specjalistyczny im. Henryka Klimontowicza w Gorlicach, Gabinety Lekarskie Łucka w Warszawie, Centrum Medyczne MEDICONCEPT we Wrocławiu, Poliklinika evi-MED nr 3 w Gdyni, Pro Creative Poradnia Lekarska, Ginekologia i Położnictwo – dr Bartłomiej Golański z Krakowa, Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie, Scanmed, NZOZ Przychodnia Lekarska SANUS z Zabrza.

W ramach kampanii Organizacja Kwiat Kobiecości powołała Radę Ekspertów, która obejmuje całość kampanijnych działań opieką merytoryczną oraz wystąpiła podczas konferencji prasowej 14 listopada 2019 r. w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej.

W kampanię zaangażowani są również ambasadorzy z poprzednich edycji akcji: Anna Dereszowska, Anna Korcz z córką Anną, Krystian i Maria Wieczorek oraz Magda Gessler.

Patronatem merytoryczny objęły kampanię: agencja badawcza IQS, Polskie Towarzystwo Ginekologów  i Położników oraz Polska Unia Onkologii.

Kampania będzie trwała do 14 grudnia 2019 r.

###

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 60 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.

Poleć komunikat prasowy